Vidunderlig går in som medarrangör av Sverigestudien

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vidunderlig AB går in som medarrangör av Sverigestudien tillsammans med Preera, Volvo IT och Fortos.

– Sverigestudien verkar för en ökad demokrati genom att tillföra kunskap om svenskarnas värderingar och  Vidunderlig är en PR-byrå som vill göra fler röster hörda i samhället. Därför känns detta samarbete extra viktigt, säger Andrea Jovell Swensson på Vidunderlig, PR-byrån med Framtoning.

Sverigestudien är en årlig mätning av svenskarnas värderingar och attityder. Studien genomförs för tredje året och presenteras i Stockholm och Göteborg i maj 2011. Jämförande studier sker i länder över hela världen.

Resultatet från Sverigestudiens mätning år 2010 visade att svenskarna anser sig vara anpassningsbara och duktiga på att ansvar, lagarbete, humor/glädje, ärlighet och engagemang. Men kundperspektivet saknas. Ingenstans anges kunden som viktig på svenska arbetsplatser.

Ladda ner resultatet av studien år 2010 här:
www.preera.se/preera/sv/sverigestudien

2 kommentarer

Skriv en kommentar