Medieträning – Så sätter glöden i företaget hjärtan i brand

logo

Hej Andrea Jovell, du ska hålla en föreläsning på Företagarnas Kick-off, vem är du?

Jag är en företagare, föreläsare och författare som jobbar med PR för att påverka vad andra tycker och tänker och gör.

Vad ska du prata om?

Mitt föredrag Medieträning – Så sätter glöden i företaget hjärtan i brand, handlar om hur vi kan förtjäna ett gott rykte och få folk att vilja prata mer om just vårt företag. Vi lever i ett föränderligt kommunikationslandskap. Alla kan vara sin egen redaktion med Facebook och Youtube. Samhället håller öppet 24 timmar med paparazzis i varje buske. Nätet brer ut sig och de journalister som förr läste våra pressmeddelanden blir av med jobbet. Så hur får vi folk att lyssna och hur ska vi satsa för att nå fram med våra budskap till kunder och allmänheten?

Varför tycker du att detta är bra information för företagare? Varför är PR viktigt för en liten ensamföretagare?

Företagare är sällsynt påhittiga och drivande, och det är bärande element för en framgångsrik PR i både nya och gamla medier. Att skapa ett gott rykte och nå fram genom flera kanaler gör att kunderna gillar oss och det ger klirr i kassan.

Vad är det vanligaste felet en företagare gör i sin kommunikation?

Kanske man tränar lite för lite och hanterar både sitt eget rykte, media och PR på volley?

Vad hoppas du att lyssnarna tar med sig från din föreläsning?

En skiss på hur hjärtan sätts i brand.

/Saxat ut Företagarnas nyhetsbrev inför årets Kick Off. Mer om Företagarna i Västra Götaland hittar du här./

2 808 kommentarer